תכנון מס לקריפטו (ביטקוין): כל הדרכים בהן החוק מאפשר לכם לשלם פחות

תכנון מס לקריפטו (ביטקוין): כל הדרכים בהן החוק מאפשר לכם לשלם פחות
תכנון מס לקריפטו (ביטקוין): כל הדרכים בהן החוק מאפשר לכם לשלם פחות

תכנון מס הוכר לפי החוק הישראלי כזכות של המשקיע. הטכנולוגיה של BloxTax נותנת למשקיעי הקריפטו סט של כלים על מנת לבצע תכנון מס חוקי ומיטבי, באופן שיפחית את המס המוטל עליהם

תכנון מס הוא שימוש בכלים שנותן החוק למשקיע על מנת להפחית את תשלומי המס בהם הוא חייב. למעשה, הזכות לתכנן את המס מוכרת בחוק הישראלי והוכרה על ידי בית המשפט הישראלי בשורה של פסקי דין. בהתאם לחוק ולפסיקה, כאשר נעשה תכנון מס על ידי משקיע, בודקים האם הוא נעשה במסגרת עסקאות שיש להן הצדקה עסקית לגיטימית – ואז הוא חוקי לחלוטין, או שמדובר בתכנון מס שנעשה במסגרת עסקאות מלאכותיות, שההצדקה היחידה שלהן היא להתחמק מתשלום מס – ואז מדובר בתכנון מס בעייתי. בפוסט זה, אין אנו באים ללמד איך להתחמק מתשלום מס, אלא מטרתנו היא לתת כלים חוקיים בידי המשקיעים במטבעות דיגיטליים, איך לתכנן את צעדיהם באופן כזה שתשלום המס יהיה חוקי, מקיף, ומיטבי עבורם.

על מנת להבחין בין עסקה לגיטימית (ותכנון מס לגיטימי) לעסקה מלאכותית (תכנון מס בעייתי), בראש וראשונה בוחנים האם המשקיע נתן לרשות המיסים גילוי מלא ואמיתי של כל העובדות על העסקאות שביצע. "המתחמק ממס ישיג את מטרתו בדרך של הפרת החוק, שעיקרה הסתרת עובדות והעלאת מצגי שווא" קבעה שופטת בית המשפט העליון איילה פרוקצ'יה באחד מפסקי הדין המובילים בתחום תכנוני המס.

על כן, קיים ערך רב עבור המשקיעים במטבעות קריפטו, לטכנולוגיה אותה מציעה BloxTax. טכנולוגיה שסורקת את הבלוקצ'יין ואת מסדי הנתונים של הבורסות הרלוונטיות לפעילות המשתמש ומאפשרת קבלת תמונה רחבה ומדויקת על כלל העסקאות והפעולות שהוא במטבעות הדיגיטליים בכל שנת מס. תמונה זו היא תנאי בסיסי והכרחי לתכנון מס חוקי, שיאפשר למשקיע לשלם פחות ולישון בראש שקט, זאת לאחר שנמסר לרשויות המס כל המידע הרלוונטי בהתאם לפעולות אותן ביצע: כרייה, מסחר אקטיבי, השקעה לטווח ארוך או קבלת תשלום במטבעות הדיגיטליים.

המס המוטל על השקעות במטבעות דיגיטליים הוא מס רווחי הון, בגובה 25% על הרווח הריאלי מההשקעה (זאת בתנאי שההשקעות אינן העיסוק העיקרי של המשקיע, שאז הפעילות תהיה חייבת במס הכנסה). כך למשל, אם משקיע רכש ביטקויין בתחילת השנה ומכר אותו מספר חודשים לאחר מכן במחיר גבוה יותר, המס יגבה על הפער בין מחיר הרכישה של הביטקוין, לבין מחיר המכירה שלו. המועד בו חייב המשקיע במס הוא בעת ביצוע המכירה בפועל של המטבע הדיגיטלי. כלומר גם אם היו שינויים בשווי הביטקויין בחודשים בו המשקיע החזיק בו, אין זה משנה לעניין חישוב המס, ושיעורו נקבע רק במועד ביצוע עסקת המכירה.

ישנן דרכים פשוטות ולגיטימיות לבצע תכנון מס הנוגע למס רווחי הון, כאשר חשיבות דיווח מלא על העסקאות שעשה המשקיע, היא קריטית לתכנון מס נבון בתחום זה. כך למשל, אל מול הרווחים מהפעילות במטבעות דיגיטליים שחייבת במס יש אפשרות לקזז עסקאות שנעשו בהפסד. דיווח מלא ומקיף יאפשר גם שימוש בהפסדים שקרו בשנה מסוימת, על מנת להפחית את המס בשנים העוקבות לה.

צריך שים לב שבסוף 2017, הרחיבה רשות המיסים את רשימת תכנוני המס אותם היא מבקשת מהמשקיעים להביא לידיעתה על מנת שתוכל לבחון האם מדובר בתכנון לגיטימי או לא. בין תכנוני המס שהמשקיע צריך להביא לבחינה של רשות המיסים, ניתן למצוא תכנוני מס בעסקאות בינלאומיות, תכנוני מס בסכומים גבוהים, ותכנוני מס הקשורים להשקעות במטבעות קריפטו. הטכנולוגיה והמומחים של BloxTax ידעו לספק לכם את כל מה שדרוש לכם, על מנת לבצע את תכנון המס המיטבי ביותר עבורכם.